Door onze procedure voor kennisgeving en verwijdering (NTD-procedure) te volgen, kun je melding maken van illegale inhoud (zoals inbreuk op intellectuele eigendomsrechten of frauduleuze vermeldingen), dan wel van schendingen van onze Platformovereenkomst of Ticketovereenkomst.
Illegale inhoud melden
Je kunt deze hier melden.
NTD-procedure
TicketSwap zal meldingen als onderdeel van de NTD-procedure zoveel mogelijk afhandelen volgens de hieronder beschreven procedure:
- NTD-meldingen moeten betrekking hebben op een verzoek tot wijziging of verwijdering van illegale inhoud op het TicketSwap-platform.
- Meldingen waarin wordt gevraagd inhoud te verwijderen van het TicketSwap-platform worden alleen in behandeling genomen:
- als de inhoud duidelijk illegaal is en/of inbreuk maakt op de Platformovereenkomst of Ticketovereenkomst;
- na ontvangst van een volledig ingevuld meldingsformulier met de vereiste bijlagen. Welke documenten nodig zijn, is afhankelijk van de soort melding.
- Als deel van de procedure kan TicketSwap navraag doen of aanvullende documentatie opvragen ter ondersteuning van het onderzoek. De melding wordt pas in behandeling genomen als alle informatie is ingediend.
Na ontvangst van een melding zal TicketSwap:
- de ontvangst van de melding bevestigen;
- controleren of de melding voldoet aan de formele vereisten en, indien nodig, vragen om correctie. TicketSwap kan de behandeling van meldingen afwijzen (met opgave van redenen) als, bijvoorbeeld, de NTD-melding niet voldoende onderbouwd is om te kunnen beoordelen of de inhoud illegaal is, of als er geen duidelijke verwijzing is naar de exacte locatie van de inhoud (zoals de URL);
- beoordelen of de gemelde inhoud illegaal is en/of inbreuk maakt op de Platformovereenkomst of Ticketovereenkomst;
- de inhoud op grond van deze beoordeling verwijderen, aanpassen of de NTD-melding afwijzen. TicketSwap zal inhoud alleen verwijderen of aanpassen als vastgesteld is dat deze duidelijk illegaal is en/of inbreuk maakt op de Platformovereenkomst of Ticketovereenkomst en wanneer de inbreuk ernstig genoeg is om verwijdering te rechtvaardigen.
Niet eens met de beslissing?
Als wij je inhoud verwijderen of aanpassen en je bent het niet eens met de beslissing, kun je binnen 6 maanden na ontvangst van onze beslissing een klacht indienen via onze klachtenprocedure.
Belangrijk om te weten
TicketSwap kan maatregelen nemen tegen gebruikers die herhaaldelijk valse meldingen indienen of te kwader trouw handelen. Dergelijke maatregelen kunnen, onder meer, bestaan uit (maar zijn niet beperkt tot) niet in behandeling nemen van nieuwe meldingen of het (tijdelijk) blokkeren van je account.